Lavora con noi
Vuoi lavorare con noi? Trovi tutte le informazioni in questa pagina! Vogliamo mostrarti cosa significa far parte del team QRP.
Divertiti a scorrere la pagina e scoprire tutte le possibilità per entrare a far parte del nostro team!
Developing Professionals to Facilitate Changes
In QRP, il nostro obiettivo è sviluppare un percorso di formazione continua. Crediamo che le persone facciano la differenza. Attribuiamo grande importanza a questo obiettivo e a come ottenerlo.
Pensiamo che questa sia la direzione da seguire sia per i nostri clienti che per i nostri stessi dipendenti.
QRP sta per Qualità, Risultati e Persone. Ci impegniamo a fornire formazione e servizi della massima qualità ai nostri clienti in modo che possano ottenere risultati e benefici. Crediamo che le Persone facciano la differenza. Un team altamente qualificato e motivato è la chiave del nostro successo
I nostri core value
In QRP International lavoriamo secondo i nostri quattro Core Value:
- We do our utmost to make our clients happy
- We enjoy working together as a team
- We keep our word
- We are committed to our professional development
Happy Clients
Il nostro primo core value è fare del nostro meglio per rendere felici i nostri clienti. La soddisfazione dei nostri clienti è l’aspetto più importante del nostro lavoro. Ci impegniamo a capire ciò che i nostri clienti vogliono imparare. Il più delle volte superiamole loro aspettative fornendo un servizio eccellente e una formazione di alta qualità. Ogni feedback è per noi un’opportunità per ascoltare e migliorare continuamente i nostri servizi.
Happy Team
Il secondo core value di QRP è il lavoro in team. Siamo convinti che lavorando in team possiamo ottenere di più. Incoraggiamo la collaborazione e la comunicazione tra i membri del nostro team per garantire che tutti siano allineati e lavorino per gli stessi obiettivi. Diamo grande importanza alla diversità e all’inclusione e ci impegniamo a creare un ambiente in cui tutti i membri del team si sentano apprezzati e supportati.
Our Word
In QRP manteniamo la nostra parola. Crediamo che l’onestà e l’integrità siano fondamentali per costruire relazioni solide con i nostri clienti, membri del team e partner. Ci assumiamo la responsabilità delle nostre azioni e puntiamo sempre a fare ciò che è giusto, anche quando potrebbe non essere la decisione più semplice. Sappiamo che mantenere la parola data è fondamentale per creare una cultura di fiducia e responsabilità all’interno e all’esterno della nostra organizzazione.
Continuous Learning
Infine, ci impegniamo per il nostro sviluppo professionale. L’apprendimento e la crescita professionale continui sono essenziali per il nostro team: grazie alla crescita professionale le nostre risorse restano coinvolte, competitive e riescono a fornire servizi di alta qualità ai nostri clienti. Incoraggiamo i membri del nostro team a perseguire opportunità di formazione: a tutti viene data la possibilità di seguire 1 o 2 corsi di formazione all’anno proprio per mettere in pratica questo valore.
Lavora con noi
Le storie del nostro team
I define myself as a resilient woman, a real life warrior, with a lot of strengths but also weaknesses. When I started working at QRP I was a bit nervous, because this was a new experience. My first job, new people; everything was new. Initially I was a bit shy, but I quickly started to feel part of the team. One of the best things about working at QRP is that we really “enjoy working together as a team” and everyone is friendly and helpful.
Hello! I am the finance Manager of the company, I work with data, numbers and cash flow and I like to talk about those a lot. More than I would admit.
What I love about QRP? The trust, the care, the international enviroment. And the food. For me one of the “perks” of QRP are its Core Values. You can really feel them alive in the company. And free coffee.
I’m Sarah, I’m 23. I’m newly graduated from a master’s degree in marketing, communication and events in Lyon in France. After the different internships I did in Italy, I’ve decided to move in the gorgeous country and thus I joined QRP.
One of the best things about working at QRP are the people. We’ve got an amazing team, each bringing their own skills, passion and a real love for what they do.
Staying more than 10 years in the same company is becoming exceptional in todays business environment. People think often they need to change to grow. I have the opposite feeling. As QRP has changed already so much since I started, it feels like being part of an evolving organisation, where I can meet so many new people. On top of that my role evolved from administration, marketing, sales to management and coaching.
I am Greek, and after having many professional experiences in Greece and in Italy, I joined QRP thinking that it will be another usual place to work. I was wrong! At QRP I found a modern place to work and gentle collegues who shared their knowledge with me from the first time. One of the company perks that I can really appreciate is the Team Spirit.
I nostri vantaggi
QRP International offre opportunità di formazione e sviluppo professionale. In QRP hai la flessibilità di lavorare da remoto e allo stesso tempo di lavorare in ufficio con i colleghi del tuo dipartimento. La nostra iniziativa Diversity & Inclusion è visibile dal fatto che abbiamo più di 10 nazionalità nel nostro team e nel nostro “Buddy” System. Per le sue Iniziative di beneficenza, QRP si impegna a devolvere una quota del suo profitto per ogni persona formata
Crescita Professionale
Crescita Professionale
Puoi seguire fino a 2 corsi di formazione all’anno nel tuo campo di competenza e sui nostri prodotti. Il tuo benessere all’interno dell’azienda viene valutato ogni anno e puoi evidenziare l’esigenza di ulteriore formazione.
Flessibilità & benefici
Flessibilità & benefici
Adottiamo una politica di lavoro a distanza, ma ci impegniamo anche a incontrare settimanalmente i nostri colleghi in ufficio, dove potrai trovare frutta fresca, snack gratuiti e altro
Diversità e Inclusione
Diversità e Inclusione
Offriamo un ambiente di lavoro internazionale con più di 10 nazionalità diverse. Se lo desideri, ti viene assegnato un “buddy” per supportarti nei tuoi primi tempi nell’organizzazione.
Iniziative di beneficenza
Iniziative di beneficenza
Negli ultimi anni abbiamo organizzato vari eventi di beneficenza e sostenuto diverse organizzazioni. QRP si impegna a devolvere una quota del proprio profitto per ogni persona formata
Posizioni Aperte
ROLE DESCRIPTION
QRP International is looking for a CISA and/or CISM Trainer (full proficiency in English or Italian). The Trainer will be responsible for conducting onsite and/or online training according to the QRP standards in all aspects of Trainers Performance and preparing candidates to achieve relevant business certifications.
The standards will be extensively explained and shown during the Train The Trainer path. An excellent communicator, able to explain complex subjects in a clear and interesting way, extremely knowledgeable in his/her field of expertise and possess solid consulting experience. The ideal candidate will be passionate about education, able to undertake a variety of responsibilities including delivery of training, leading students to certification and implementing Best Practices.
The goal is to contribute to the development of people’s management skills that will make them better professionals in order to meet organisational needs.
REQUIREMENTS AND SKILLS
- Able to embrace QRP Core Values in everyday work
- We do our utmost to make our clients happy
- We enjoy working together as a team
- We keep our word
- We are committed to our professional development
- Independent worker with great presentation skills
- Fast and creative learner who likes to be supported by an international environment
- Outstanding communication skills and comfortable speaking to crowds
- Excellent organisational and time-management abilities
- Experience in cybersecurity, information security management, IT auditing
- Proficient Italian and English C2
- Knowledge of modern training techniques and tools (DESIRABLE)
- Thorough knowledge of ITIL/TOGAF/COBIT (DESIRABLE)
- Consultancy Experience
- Proven experience as trainer (DESIRABLE)
ROLE DESCRIPTION
We are looking for a competent Service Assistant to help with the organisation and running of the daily administrative operations of the company.
The ideal candidate will be a hard-working professional able to undertake a variety of customer support tasks and work diligently under pressure.
This person will be comfortable working with a high degree of attention to detail and discretion as well as incorporating new and effective ways to achieve better results.
Service assistant responsibilities include providing administrative support to ensure efficient operation of the office.
You must be reliable and hardworking with great communication skills.
RESPONSIBILITIES
- Basic customer service tasks
- Book examinations services
- Entering calendar dates in online portals
- Organise Virtual training sessions through GTT, Zoom, Teams, …
- Report to management on activities and issues
- Create and update records ensuring accuracy and validity of information
- Maintain trusting relationships with suppliers, customers and colleagues
- Monitor the filling in of feedback forms and attendance sheets
- Sending and archiving documents requested by customers
- Purchase supplies and training materials according to specifications
- Control inventory levels and ensure availability of training material
- Direct the flow of packages from preparation to shipment
- Answer and direct phone calls
- Collaborate with Service Manager and the team
SKILLS
- Proven experience as customer assistant or in another relevant administrative role
- Thorough understanding of office management procedures
- Excellent time management skills and ability to multitask and prioritise work
- Analytical abilities and aptitude in problem-solving
- Excellent written and verbal communication skills
- Strong organisational and planning skills
- Proficiency in spoken and written English
- Knowledge of French and/or German and/or Dutch is highly appreciated
- Proficiency in MS Office-Google Drive
- Familiarity with basic accounting principles
COMPETENCES
- Able to embrace QRP Core Values in everyday work
- We do our utmost to make our clients happy
- We enjoy working together as a team
- We keep our word
- We are committed to our professional development
- Results orientation
- Accuracy
- Autonomy
- Problem Solving
- Time Management
- Teamwork
- Flexibility
- Openness to change
- Sense of belonging
- Highly analytical
- Excellent writer and communicator (in both the written and verbal form)
RELATIONSHIP
- Reporting to Operations Manager/Finance Manager
- Working relationships – Office Manager, Marketing Manager, Business Development Manager
The intensive recruitment process includes interviews, reference checks and psychometric assessments.
Invia CV
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